Vind hier je antwoord. Geen antwoord op je vraag kunnen vinden? Neem dan contact met ons op!
Handige links
Algemeen
-
Ik heb een reservering, maar ik wil niet meer varen, mag ik mijn reservering verplaatsen?
Je kan je reservering kosteloos verplaatsen. Dit kan via de mail of telefonisch. De boeking kan meteen worden verplaatst naar een nieuwe datum, of worden omgezet in een vaarkrediet. Een vaarkrediet is 1 jaar geldig. Je krijgt dan via de mail een bevestiging dat je boeking is omgezet in een vaarkrediet. Door op die mail te reageren met een nieuwe datum en tijd kan de nieuwe boeking worden geplaatst.
-
Hebben jullie een kortingsactie?
Ja, wij hebben een Summer Deal! Bij de aanschaf van een Summer Deal voucher krijg je een code per e-mail waarmee je 4 uur kan varen voor minder dan de reguliere prijs van 2 uur! De voucher is alleen geldig op doordeweekse dagen m.u.v. feestdagen. De naam is wellicht wat misleidend, maar deze deal is ook nog in de winter te gebruiken.
-
Kan ik ook meerdere sloepen huren?
Jazeker, je kunt het gewenste aantal boten gewoon selecteren in het reserveringsformulier.
-
Wanneer krijg ik mijn borg terug?
Mits de boot op tijd en netjes is aangemeerd, ontvang je de borg binnen 5 werkdagen terug.
-
Kan ik een factuur ontvangen van mijn reservering?
Ja dit kan, vul dan het formulier in op deze pagina en wij sturen je de factuur na de vaartocht.
-
Zijn er catering mogelijkheden?
Vanuit Sloepdelen bieden wij geen cateringsmogelijkheden aan. Wel mag je gratis je eigen hapjes en drankjes meenemen aan boord.
-
Doen jullie ook bedrijfsuitjes?
Voor bedrijfsuitjes ben je bij ons aan het goede adres. We bieden veel verschillende versies aan, maar kijk om te beginnen eens bij de Puzzeltocht en het Sloepen Spel.
-
Kan ik ook een cadeaubon van Sloepdelen kopen?
Ja, dat kan. Op deze pagina lees je er meer over. Je kan een cadeaubon geven van €25, €50, €75, €120 of €140 euro. Het cadeau gegeven bedrag wordt verrekend met de totaal prijs bij het maken van een reservering.
-
Verhuren jullie ook sloepen op Koningsdag en tijdens andere evenementen?
We verhuren ook bootjes tijdens Koningsdag, maar ook tijdens andere evenementen. Tijdens evenementen gelden vaak andere tarieven. Reserveringen voor dit soort evenementen gaan uitsluitend per e-mail!.
-
Wat gebeurt er als ik de sloep te laat terug breng?
Zorg er alsjeblieft voor dat je de boot op tijd terug brengt. Vooral op drukke middagen is dit belangrijk! Extra gevaren tijd wordt verrekend met de borgsom. Is het zo dat de groep na jullie wordt benadeeld door jullie laatkomen, dan wordt de extra gevaren tijd en de wachttijd van de benadeelde in rekening gebracht.
-
Kan ik tijdens het varen mijn tocht verlengen?
Je kunt tijdens je vaartocht contact opnemen met de kantoormedewerkers om de beschikbaarheid van je sloep op te vragen. Als de boot na jouw tocht niet is gereserveerd, is het geen probleem om langer door te varen. De extra tijd wordt verrekend met de borgsom.
-
Zijn er extra reserveringskosten?
Alleen in Amsterdam, hier betaal je € 2,50 per persoon aan vermakelijkhedenretributie als extra reserveringskosten.
-
Wat is de minimale tijdsduur van een tochtje?
De minimale vaartijd voor het huren van een sloep is 2 uur.
-
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Bekijk hiervoor onze algemene voorwaarden (artikel 9). Annuleren kan zelf gedaan worden door op de link in de bevestigingsemail te klikken. Als je alleen een wijziging wil doorgeven kun je ons bellen of mailen.
-
Heb ik een vaarbewijs nodig om te varen met een Sloepdelen sloep?
Je hebt geen vaarbewijs nodig om in onze sloepen te kunnen varen. Wel moet de bestuurder 18 jaar of ouder zijn. Het is belangrijk dat je je aan de vaarregels houdt! Wanneer heb je een vaarbewijs nodig? In bijvoorbeeld Amsterdam heb je een vaarbewijs nodig wanneer je op een boot vaart die sneller kan dan 20km/uur en/of wanneer de boot een lengte heeft van 15 meter of meer. De bootjes van Sloepdelen zijn in snelheid gelimiteerd en hebben een lengte van 7 meter. Daarnaast wordt gevaren met een helmstok, wat het varen voor zowel beginners als gevorderden erg makkelijk maakt.
-
Op welke tijden kan ik een sloep huren?
Je kunt elke dag vanaf 10:00 een sloep huren. De sluitingstijd is 23:00 in Haarlem en Leiden, 22:30 in Amsterdam, 21:30 in Utrecht en 21:00 in Weesp en Loosdrecht. Laatste vertrekmogelijkheid is 2 uur voor sluitingstijd.
-
In welke maanden kan ik varen met Sloepdelen?
In Amsterdam, Utrecht, Haarlem, Leiden en Weesp/Vecht kun je tussen 1 maart en 31 oktober een sloep huren en in Loosdrecht, Den Haag/Rijswijk en Zwolle tussen 1 april en 1 oktober.
-
Hoeveel kost het huren van een sloep bij Sloepdelen?
De prijs voor het huren van een sloep is afhankelijk van de stad waarin je gaat varen. Bekijk de tarieven.
-
Waar liggen de Sloepdelen boten?
We hebben acht opstaplocaties, in Amsterdam (twee locaties), in Utrecht, Leiden, Haarlem, de Vecht (Weesp), Den Haag (Rijswijk) en Loosdrecht. In Amsterdam West liggen onze boten aan de Nassaukade 69, direct bij één van de in/uitgangen van de nieuwe parkeergarage Marnix, en in Amsterdam Oost aan de Mauritskade 3. De opstaplocatie in Utrecht is Geertebolwerk t.h.v. nr. 3, In Leiden kun je je bootje ophalen aan de Boommarkt t.h.v. huisnummer 8 en de sloepjes in Haarlem liggen aan de Schotersingel 2, naast museum 'Het Dolhuys'. In Loosdrecht vind je de sloepen bij de Oud-loosdrechtsedijk 253 bij het Fletcher hotel gelegen naast de rustige Loosdrechtse plassen en in Weesp bij restaurant Thai Faa Faet, aan de Dammerweg 6a. In Den Haag/Rijswijk liggen onze sloepen aan de Nijverheidsstraat 32.
Sloepen
-
Is het toegestaan om muziek te luisteren op de sloep?
Nee, het is niet toegestaan versterkte muziek af te spelen aan boord. Ook is het verboden om een muziekbox mee te nemen. De sloep kan ontzegt worden wanneer toch een muziekbox aan boord wordt meegenomen.
-
Mag ik mijn huisdier meenemen aan boord?
Ja, zolang hij zich gedraagt. Uiteraard ben je wel zelf verantwoordelijk voor alle acties en evt. schades veroorzaakt door jouw huisdier.
-
Wat kan ik doen als de sloep vaart mindert?
Als je sloep vaart mindert is het vrij aannemelijk dat er wat in de schroef zit. Je kunt dit in de meeste gevallen zelf oplossen door de boot 10 seconden vol in zijn achteruit te zetten, vervolgens 10 seconden vooruit en herhaal dit 3 keer. Geen succes? Bel dan naar kantoor via +31 20 41 91 007.
-
Mag ik aanmeren in de stad?
De lijnen aan de sloep zijn ingekort, zodat ze niet in de schroef kunnen komen. Dit betekent dat aanmeren niet overal mogelijk is. Op sommige aanlegplaatsen bij terrassen is het geen probleem. Het is wel belangrijk dat je de sloep altijd in het zicht houdt. Meer niet af tegen bijvoorbeeld bomen.
-
Is het moeilijk om een sloep de besturen?
Het is absoluut niet moeilijk om een boot te besturen. Met de zwarte joystick kun je de snelheid bepalen en met de helmstok kun je de richting bepalen.
-
Hoe lang gaan de accu’s van de sloepen mee?
Je kunt met een volle accu de hele dag varen (ruim 14 uur).
-
Hoeveel mensen mogen er in een sloep?
Onze sloepen zijn CE gekeurd voor 12 personen.
Lidmaatschap
-
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Je kan het lidmaatschap op deze pagina opzeggen, of je kan ons een email sturen.
-
Hoe gaat de betaling in zijn werk?
De lidmaatschapskosten worden rond de 20e ofwel maandelijks of jaarlijks afgeschreven via automatische incasso. In de eerste week van de maand zullen wij je een factuur sturen met daarop de kosten voor je reservering(en) van de vorige maand. Deze zullen wij vervolgens binnen enkele dagen incasseren.
-
Wat is de opzegtermijn?
De opzegtermijn is gelijk aan de betaaltermijn van je lidmaatschap. Betaal je maandelijks? Dan is de opzegtermijn een kalendermaand, met een minimale betaalperiode van 3 maanden. Betaal je jaarlijks? Geef dan minimaal 1 kalendermaand voorafgaand aan de vernieuwing van het jaarlijkse lidmaatschap aan dat je het abonnement wil stopzetten. Tussentijds opzeggen met restitutie van betaalde lidmaatschapsgelden is niet mogelijk. De borgsom wordt vervolgens binnen 10 werkdagen na de einddatum van je lidmaatschap aan je geretourneerd, mits er geen openstaande kosten zijn. Opzeggen kan hier.
-
Kan ik mijn lidmaatschap delen met iemand anders?
Het abonnement staat op naam van één persoon die ook verantwoordelijk is in geval van schade of letsel door schuld. Zich hiervan bewust, bepaalt deze persoon wie zijn of haar toegangscode mag gebruiken.
-
Kan ik op ieder moment lid worden?
Je kunt op ieder moment lid worden. Wanneer je je voor de 15e van de maand aanmeld, dan betaal je voor de hele maand. Wanneer je op of na de 15e lid wordt betaal je pas de volgende maand.
-
Hoe oud moet ik zijn om lid te worden?
De minimale leeftijd om lid te worden van Sloepdelen is 18 jaar.
-
Wat zijn de kosten van een Sloepdelen lidmaatschap?
Dit is afhankelijk van het type lidmaatschap. Het lidmaatschap waarbij je maandelijks betaalt kost €27,50 per maand gedurende de maanden maart tot en met oktober, indien je (ineens) jaarlijks betaalt is het €200,- per jaar (je krijgt dan € 20,- korting t.o.v. 8 maandelijks betalingen). In de wintermaanden kan er in principe geen sloep worden gehuurd, voor die periode is dan ook geen maandelijks lidmaatschapsgeld verschuldigd. Ook betalen leden een borgsom aan het begin van het contract. Deze zal worden geretourneerd wanneer het lidmaatschap wordt beëindigd, binnen 10 werkdagen.