Veel gestelde vragen

Vind hier je antwoord. Geen antwoord op je vraag kunnen vinden? Neem dan contact met ons op!

Covid-19

  • Hoeveel mensen mogen aan boord?

    Op dit moment zijn de covid-19 maatregelen van kracht. Je vindt de meest recente versie op deze pagina. Op dit moment mag je als huishouden komen varen (max 6 pers., allen ingeschreven en wonend op precies hetzelfde adres) óf met maximaal 2 personen.

  • Kan ik nog varen met Sloepdelen?

    Dat kan! Al onze locaties zijn geopend. Bekijk goed de aanvullende voorwaarden in verband met Covid-19.

  • Ik heb een reservering, maar ik wil niet meer varen vanwege het corona virus, mag ik mijn reservering verplaatsen?

    Je kan je reservering kosteloos verplaatsen. Graag ontvangen wij je verzoek per email minimaal twee dagen van tevoren. Je ontvangt van ons dan de bevestiging dat de reservering verplaatst kan worden tot een (nader te bepalen) datum in de toekomst, binnen 1 jaar.

  • Welke maatregelen neemt Sloepdelen?

    Om de verspreiding van het covid-19 virus te beperken en de gezondheid van onze medewerkers te beschermen, vragen wij je om afstand te houden van onze medewerkers. Daarnaast is het maximum aantal personen aan boord aangepast. Overigens verandert er verder niet heel veel aan onze verhuur, want wij zijn helemaal ingesteld op selfservice! In je boekingsbevestiging vind je alle informatie die je nodig hebt om je sloep te starten. Wij blijven natuurlijk altijd telefonisch bereikbaar om je te ondersteunen mocht je er toch niet uitkomen. (Wij zijn bereikbaar op: 020-4191007.)

Algemeen

Sloepen

  • Is het toegestaan om muziek te luisteren op de sloep?

    Nee, het is niet toegestaan versterkte muziek af te spelen aan boord. Ook is het verboden om een muziekbox mee te nemen. De sloep kan ontzegt worden wanneer toch een muziekbox aan boord wordt meegenomen.

  • Mag ik mijn huisdier meenemen aan boord?

    Ja, zolang hij zich gedraagt. Uiteraard ben je wel zelf verantwoordelijk voor alle acties en evt. schades veroorzaakt door jouw huisdier.

  • Wat kan ik doen als de sloep vaart mindert?

    Als je sloep vaart mindert is het vrij aannemelijk dat er wat in de schroef zit. Je kunt dit in de meeste gevallen zelf oplossen door de boot 10 seconden vol in zijn achteruit te zetten, vervolgens 10 seconden vooruit en herhaal dit 3 keer. Geen succes? Bel dan naar kantoor via +31 20 41 91 007.

  • Mag ik aanmeren in de stad?

    De lijnen aan de sloep zijn ingekort, zodat ze niet in de schroef kunnen komen. Dit betekent dat aanmeren niet overal mogelijk is. Op sommige aanlegplaatsen bij terrassen is het geen probleem. Het is wel belangrijk dat je de sloep altijd in het zicht houdt. Meer niet af tegen bijvoorbeeld bomen.

  • Is het moeilijk om een sloep de besturen?

    Het is absoluut niet moeilijk om een boot te besturen. Met de zwarte joystick kun je de snelheid bepalen en met de helmstok kun je de richting bepalen.

  • Hoe lang gaan de accu’s van de sloepen mee?

    Je kunt met een volle accu de hele dag varen (ruim 14 uur).

  • Hoeveel mensen mogen er in een sloep?

    Onze sloepen zijn CE gekeurd voor 12 personen. Let op: in verband met onze coronamaatregelen kan het zijn dat je niet daadwerkelijk met 12 personen op één sloep mag. Bekijk de huidige voorwaarden op deze pagina (klik).

Lidmaatschap

  • Hoe gaat de betaling in zijn werk?

    De lidmaatschapskosten worden rond de 20e ofwel maandelijks of jaarlijks afgeschreven via automatische incasso. In de eerste week van de maand zullen wij je en factuur sturen met daarop de kosten voor je reservering van de vorige maand. Deze zullen wij vervolgens binnen enkele dagen incasseren.

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

    Je kan het lidmaatschap op deze pagina opzeggen, of je kan ons een email sturen.

  • Wat is de opzegtermijn?

    De opzegtermijn is gelijk aan het betaaltermijn van je lidmaatschap. Betaal je maandelijks? Dan is het opzegtermijn een kalendermaand., met een minimale betaalperiode van 3 maanden. Betaal je jaarlijks? Geef dan minimaal 1 kalendermaand voorafgaand aan de vernieuwing van het jaarlijkse lidmaatschap aan dat je het abonnement wil stopzetten.  Tussentijds opzeggen met restitutie van betaalde lidmaatschapsgelden is niet mogelijk. De borgsom wordt vervolgens binnen 10 werkdagen na de einddatum van je lidmaatschap aan je geretourneerd, mits er geen openstaande kosten zijn. Opzeggen kan hier. 

  • Kan ik mijn lidmaatschap delen met iemand anders?

    Het abonnement staat op naam van één persoon die ook verantwoordelijk is in geval van schade of letsel door schuld. Zich hiervan bewust, bepaalt deze persoon wie zijn of haar toegangscode mag gebruiken.

  • Kan ik op ieder moment lid worden?

    Je kunt op ieder moment lid worden. Wanneer je je voor de 15e van de maand aanmeld, dan betaal je voor de hele maand. Wanneer je op of na de 15e lid wordt betaal je pas de volgende maand.

  • Hoe oud moet ik zijn om lid te worden?

    De minimale leeftijd om lid te worden van Sloepdelen is 18 jaar.

  • Wat zijn de kosten van een Sloepdelen lidmaatschap?

    Dit is afhankelijk van het type lidmaatschap. Het lidmaatschap waarbij je maandelijks betaalt kost €25,- per maand, indien je (ineens) jaarlijks betaalt is het €200,- per jaar (je krijgt dan € 25,- korting t.o.v. 9 maandelijks betalingen). Je betaalt alleen voor de maanden maart tot en met november. Ook in de wintermaanden (dec-feb) kan worden gevaren, er is daarvoor geen maandelijks lidmaatschapsgeld voor verschuldigd. Ook betalen leden een borgsom aan het begin van het contract. Deze zal worden geretourneerd wanneer het lidmaatschap wordt beëindigd, binnen 10 werkdagen.