Vind hier je antwoord. Geen antwoord op je vraag kunnen vinden? Neem dan contact met ons op!
Covid-19
-
Hoeveel mensen mogen aan boord?
Op dit moment zijn de covid-19 maatregelen van kracht. Je vindt de meest recente versie op deze pagina. Op dit moment geldt een maximum van 4 personen per boot.
-
Kan ik nog varen met Sloepdelen?
Nee, helaas! In verband met de aangescherpte maatregelen hebben wij er voor gekozen het seizoen vroegtijdig te beëindigen. Vanaf maart 2021 ontvangen we je graag weer op onze locaties voor de mooiste vaartochten!
-
Ik heb een superdeal uit 2019, kan ik de geldigheid verlengen?
Vanwege de situatie mag de superdeal uit 2019 nog het hele jaar tot en met 31-12-2020 worden ingezet! Omdat de code niet meer geldig is na 9 april, verzoeken wij je om ons een email te sturen met daarin je voucher code, je gewenste vaardatum, tijd en locatie zodat wij de reservering voor je kunnen plaatsen. Wij zullen dan ook een betaallink versturen zodat de borg kan worden voldaan.
-
Ik heb een reservering, maar ik wil niet meer varen vanwege het corona virus, mag ik mijn reservering verplaatsen?
Je kan je reservering kosteloos verplaatsen. Graag ontvangen wij je verzoek per email minimaal twee dagen van tevoren. Je ontvangt van ons dan de bevestiging dat de reservering verplaatst kan worden tot een (nader te bepalen) datum in de toekomst, binnen 1 jaar.
-
Welke maatregelen neemt Sloepdelen?
Om de verspreiding van het covid-19 virus te beperken en de gezondheid van onze medewerkers te beschermen, vragen wij je om afstand te houden van onze medewerkers. Daarnaast is het maximum aantal personen aan boord aangepast. Overigens verandert er verder niet heel veel aan onze verhuur, want wij zijn helemaal ingesteld op selfservice! In je boekingsbevestiging vind je alle informatie die je nodig hebt om je sloep te starten. Wij blijven natuurlijk altijd telefonisch bereikbaar om je te ondersteunen mocht je er toch niet uitkomen. (Wij zijn bereikbaar op: 020-4191007.)
Handige links
Algemeen
-
Hebben jullie een kortingsactie?
Ja, wij hebben een Super Deal! Bij de aanschaf van een Super Deal voucher krijg je een code per e-mail, waarmee je 4 uur kan varen voor minder dan de reguliere prijs van 2 uur! De voucher is alleen geldig op doordeweekse dagen m.u.v. feestdagen. Klik hier voor de voucher voor Amsterdam en Utrecht en klik hier voor de voucher voor Haarlem en Leiden.
-
Kan ik ook meerdere sloepen huren?
Ja dat kan. Dit kan op twee manieren, ofwel meerdere losse reserveringen maken of een offerte aanvragen via het formulier op deze pagina.
-
Wanneer krijg ik mijn borg terug?
Mits de boot op tijd en weer netjes is aangemeerd, ontvang je de borg binnen 5 werkdagen terug.
-
Zijn er catering mogelijkheden?
Tijdelijk bieden wij geen cateringsmogelijkheden aan. Wel mag je gratis je eigen hapjes en drankjes meenemen aan boord.
-
Kan ik een factuur ontvangen van mijn reservering?
Ja dit kan, vul dan het formulier in op deze pagina en wij sturen je de factuur na de vaartocht.
-
Doen jullie ook bedrijfsuitjes?
Voor bedrijfsuitjes ben je bij ons aan het goed adres. We bieden veel verschillende versies aan, maar kijk om te beginnen eens bij de Puzzeltocht en de Sloepen Spel
-
Kan ik ook een cadeaubon van Sloepdelen kopen?
Ja, dat kan. Op deze pagina lees je er meer over. Je kan een cadeaubon geven van €25, €50, €60, €100 of €120 euro. Het cadeau gegeven bedrag wordt verrekend met de totaal prijs bij het maken van een reservering.
-
Verhuren jullie ook sloepen op Koningsdag en tijdens andere evenementen?
We verhuren ook bootjes tijdens Koningsdag, maar ook tijdens andere evenementen. Tijdens evenementen gelden vaak andere tarieven. Reserveringen voor dit soort evenementen gaan uitsluitend per e-mail!.
-
Wat gebeurt er als ik de sloep te laat terug breng?
Zorg er alsjeblieft voor dat je de boot op tijd terug brengt. Vooral op drukke middagen is dit belangrijk! Extra gevaren tijd wordt verrekend met de borgsom. Is het zo dat de groep na jullie wordt benadeeld door jullie laatkomen, dan wordt de extra gevaren tijd en de wachttijd van de benadeelde in rekening gebracht.
-
Kan ik tijdens het varen mijn tocht verlengen?
Je kunt tijdens je vaartocht contact opnemen met de kantoormedewerkers om de beschikbaarheid van je sloep op te vragen. Als de boot na jouw tocht niet is gereserveerd, is het geen probleem om langer door te varen. De extra tijd wordt verrekend met de borgsom.
-
Zijn er extra reserveringskosten?
Alleen in Amsterdam, hier betaal je € 1,50 per persoon aan vermakelijkhedenretributie als extra reserveringskosten.
-
Wat is de minimale tijdsduur van een tochtje?
De minimale vaartijd voor het huren van een sloep is 2 uur.
-
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Bekijk hiervoor onze algemene voorwaarden (artikel 9).
-
Heb ik een vaarbewijs nodig om te varen met een Sloepdelen sloep?
Je hebt geen vaarbewijs nodig om in onze sloepen te kunnen varen. Wel moet de bestuurder 18 jaar of ouder zijn. Het is belangrijk dat je je aan de vaarregels houdt! Wanneer heb je een vaarbewijs nodig? In bijvoorbeeld Amsterdam heb je een vaarbewijs nodig wanneer je op een boot vaart die sneller kan dan 20km/uur en/of wanneer de boot een lengte heeft van 15 meter of meer. De bootjes van Sloepdelen zijn in snelheid gelimiteerd en hebben een lengte van 7 meter. Daarnaast wordt gevaren met een helmstok, wat het varen voor zowel beginners als gevorderden erg makkelijk maakt.
-
Op welke tijden kan ik een sloep huren?
Je kunt elke dag vanaf 10:00 een sloep huren. De sluitingstijden verschillen per locatie. In Amsterdam sluiten de Nassaukade en Mauritskade om 22:30. In Utrecht is de sluitingstijd 22:00. In Haarlem en Leiden kun je zelfs rondvaren tot 23:00 en in Loosdrecht tot 21:00.
-
In welke maanden kan ik varen met Sloepdelen?
In Amsterdam en Utrecht kun je het hele jaar een boot huren. In Haarlem en Leiden kun je tussen 1 maart en 30 november een sloep huren.
-
Hoeveel kost het huren van een sloep bij Sloepdelen?
De prijs voor het huren van een sloep is afhankelijk van de stad waarin je gaat varen. Bekijk de tarieven.
-
Waar liggen de Sloepdelen boten?
We hebben zes opstaplocaties, in Amsterdam (twee locaties), in Utrecht, Leiden, Haarlem en Loosdrecht. Deze zijn allen zeer centraal in de oude binnensteden gesitueerd. In Amsterdam liggen onze boten aan de Nassaukade ter hoogte van huisnummer 69 en aan de Mauritskade 3. De opstaplocatie in Utrecht is Hooghiemstraplein 1. In Leiden kun je je bootje ophalen aan de Boommarkt t.h.v. huisnummer 23 en de sloepjes in Haarlem liggen aan de Schotersingel 2, naast museum 'Het Dolhuys'. Loosdrecht is een uitzondering en vind je bij de Oud-loosdrechtsedijk 253 gelegen naast de rustige Loosdrechtse plassen.
Sloepen
-
Is het toegestaan om muziek te luisteren op de sloep?
Nee, het is niet toegestaan versterkte muziek af te spelen aan boord. Ook is het verboden om een muziekbox mee te nemen. De sloep kan ontzegt worden wanneer toch een muziekbox aan boord wordt meegenomen.
-
Mag ik mijn huisdier meenemen aan boord?
Ja, zolang hij zich gedraagt. Uiteraard ben je wel zelf verantwoordelijk voor alle acties en evt. schades veroorzaakt door jouw huisdier.
-
Wat kan ik doen als de sloep vaart mindert?
Als je sloep vaart mindert is het vrij aannemelijk dat er wat in de schroef zit. Je kunt dit in de meeste gevallen zelf oplossen door de boot 10 seconden vol in zijn achteruit te zetten, vervolgens 10 seconden vooruit en herhaal dit 3 keer. Geen succes? Bel dan naar kantoor via +31 20 41 91 007.
-
Mag ik aanmeren in de stad?
De lijnen aan de sloep zijn ingekort, zodat ze niet in de schroef kunnen komen. Dit betekent dat aanmeren niet overal mogelijk is. Op sommige aanlegplaatsen bij terrassen is het geen probleem. Het is wel belangrijk dat je de sloep altijd in het zicht houdt. Meer niet af tegen bijvoorbeeld bomen.
-
Is het moeilijk om een sloep de besturen?
Het is absoluut niet moeilijk om een boot te besturen. Met de zwarte joystick kun je de snelheid bepalen en met de helmstok kun je de richting bepalen.
-
Hoe lang gaan de accu’s van de sloepen mee?
Je kunt met een volle accu de hele dag varen (ruim 14 uur).
-
Hoeveel mensen mogen er in een sloep?
Onze sloepen zijn CE gekeurd voor 12 personen.
Lidmaatschap
-
Hoe gaat de betaling in zijn werk?
De lidmaatschapskosten worden rond de 20e ofwel maandelijks of jaarlijks afgeschreven via automatische incasso. In de eerste week van de maand zullen wij je en factuur sturen met daarop de kosten voor je reservering van de vorige maand. Deze zullen wij vervolgens binnen enkele dagen incasseren.
-
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Je kan het lidmaatschap op deze pagina opzeggen, of je kan ons een email sturen.
-
Wat is de opzegtermijn?
De opzegtermijn is gelijk aan het betaaltermijn van je lidmaatschap. Betaal je maandelijks? Dan is het opzegtermijn een kalendermaand., met een minimale betaalperiode van 3 maanden. Betaal je jaarlijks? Geef dan minimaal 1 kalendermaand voorafgaand aan de vernieuwing van het jaarlijkse lidmaatschap aan dat je het abonnement wil stopzetten. Tussentijds opzeggen met restitutie van betaalde lidmaatschapsgelden is niet mogelijk. De borgsom wordt vervolgens binnen 10 werkdagen na de einddatum van je lidmaatschap aan je geretourneerd, mits er geen openstaande kosten zijn. Opzeggen kan hier.
-
Kan ik mijn lidmaatschap delen met iemand anders?
Het abonnement staat op naam van één persoon die ook verantwoordelijk is in geval van schade of letsel door schuld. Zich hiervan bewust, bepaalt deze persoon wie zijn of haar toegangscode mag gebruiken.
-
Kan ik op ieder moment lid worden?
Je kunt op ieder moment lid worden. Wanneer je je voor de 15e van de maand aanmeld, dan betaal je voor de hele maand. Wanneer je op of na de 15e lid wordt betaal je pas de volgende maand.
-
Hoe oud moet ik zijn om lid te worden?
De minimale leeftijd om lid te worden van Sloepdelen is 18 jaar.
-
Wat zijn de kosten van een Sloepdelen lidmaatschap?
Dit is afhankelijk van het type lidmaatschap. Het lidmaatschap waarbij je maandelijks betaalt kost €25,- per maand, indien je (ineens) jaarlijks betaalt is het €200,- per jaar (je krijgt dan € 25,- korting t.o.v. 9 maandelijks betalingen). Je betaalt alleen voor de maanden maart tot en met november. Ook in de wintermaanden (dec-feb) kan worden gevaren, er is daarvoor geen maandelijks lidmaatschapsgeld voor verschuldigd. Ook betalen leden een borgsom aan het begin van het contract. Deze zal worden geretourneerd wanneer het lidmaatschap wordt beëindigd, binnen 10 werkdagen.